Proč jsme přistoupili ke změně identity?
To, že se blíží změna, jsme věděli už dlouho.
Bylo to jasné z reakce zákazníků na první Poustre.
Z matoucí komunikace na sociálních sítích.
A také z děkovných kartiček.
..
Starý brand The Žurnál byl prostě příliš jednosměrný. Zahrnoval jen naše diáře a jejich doplňky. Poustry, Fusakle a ani další chystající projekty do něj prostě nepasovaly.
A název sro The Projekt se nikdy neujal ani ve vlastních řadách. A jediné místo, kde se zobrazoval, byly naše faktury a podpisy v e-mailech.
Již při plánování cílů pro rok 2020 jsme si stanovili, že představíme novou značku, která to všechno „zakryje“.
Ale jak na to?
Krok 1: Určení očekávání
Nejprve jsme si prohlédli, jak to řešily jiné značky. Našli jsme si nejlepší practices a určili jsme si směr, kterým chceme jít.
Shodli jsme se, že změna musí být úplná a nevratná. Že překopeme vše od názvu, domény, až po hodnoty a vizuální identitu.
Dále jsme si udělali průzkum. A zjistili jsme si očekávání, která od nás mají ostatní Žurnálisté a také asociace, se kterými se jim pojíme.
A také jsme si řekli, že nechceme zahodit všechno, na čem jsme dosud stavěli. Že změna bude sice nevratná, ale musí plynule navazovat na 4 roky dosavadní práce.
Krok 2: Tvorba nového brandu
Vzpomínám si na památný workshop v Brně, který dopadl jako velké fiasko. Během něj jsme se až příliš zaměřili na název. Vygenerovali jsme plno nápadů. Ale žádný se neujal.
Také si vzpomínám, jak mi to nedalo spát. Jak jsem se jeden večer dostal do kreativní chvilky a jak jsem si v pět ráno uléhal s tím, že první kostra nového brandu je hotová.
Jak jsme si k němu x-krát volali společně s celým týmem. A jak jsme ho se Zambem společně doklepávali. Probírali jsme každé jedno slovo.
Na každou hodnotu jsme se dívali optikou našich kolegů i dodavatelů. A s některými jsme se díky tomu rozloučili.
Nakonec jsme vzali náš výtvor a šli jsme za odborníky, které jmenuji na konci tohoto článku. Z jednoho setkání se Žlutým jsme se vraceli plní nadšení. A na dalším nás Ptačin zchladil tím, že to nebude fungovat.
Udělali jsme potřebné úpravy. A šli jsme do finále.
Krok 3: Představení madebythe:
Poslední tři měsíce uběhly velmi rychle. Kromě nikdy nekončící záplavy tedouček se Žurnálem a Poustrem nám na denní agendu přibyly i věci související s novým brandem.
- Právní oficiality.
- Vybavení domén.
- Přesunutí e-mailů.
- Sociální sítě.
- Texty.
- Web.
- Marketing.
Nebudeme zacházet do detailů, jak lekci si můžeš odnést to, že to není třeba podcenit.
Tři měsíce jsou dlouhá doba, přesto jsme potáhli několik nočních.
Pár drobností ještě budeme dohánět.
Ale ty už si můžeš tento článek číst na novém blogu Zápisky na adrese madebythe.cz.
Na Facebooku a Instagramu nás najdeš jako @madebythe.
A skupinu Žurnálistů jsme přejmenovali na "Měníme úhel pohledu".
...
Co vlastně nový brand znamená?
-
made odkazuje na náš původ. Jsme makers, tvůrci. Baví nás objevovat nové oblasti, technologie. A měnit svět kolem nás.
-
the mluví o jedinečnosti našich produktů. Nejsou to jen ledajaké produkty. Jsou to TIE produkty.
- dvojtečka je odkazem na otevřenost naší platformy a synergii s jinými tvůrci, značkami a komunitou.
..
Pár slov na závěr...
Víme, že nový brand nemusí zapasovat všem. Najdou se lidé, kteří nám budou říkat, že jsme měli zůstat starý dobrý The Žurnál.
Víme, že nový brand není dokonalý. Nezbavili jsme se našeho pověstného The. Jen jsme si ho ohnuli po svém. A stále budou lidé, kteří nám řeknou, že dvojtečka jim evokuje RTVS.
Ale také víme, že nový brand je náš. Nedělalo nám ho žádné velké studio. Nezaplatili jsme za něj tisíce eur. Ale rodil se u nás interně přibližně 9 měsíců.
Nový brand nám dává mnohem více možností. Nejsme limitováni jen na diáře nebo Poustry. A když přijde čas, umíme se dívat i do zahraničí.
...
Právě dnes si procházíme symbolickým porodem. Doufáme, že bolestivé období máme za sebou a šestinedělí bude ve smyslu nových Žurnálů, Poustrov a pár dalších novinek.
Ale o tom příště :)
...
Za pomoc děkujeme Martinu Jencovi z MILKu, Jakubovi Ptačinovi z Echtu, Romanu Hřebeckému z Pábení, Mati Rypákové, Kristianu Capuliakovi, Janu Adámkovi a také všem naším podporovatelům, kteří přispěli svým názorem.
Napsat komentář
Tento web je chráněn službou hCaptcha a vztahují se na něj Zásady ochrany osobních údajů a Podmínky služby společnosti hCaptcha.